Τι είναι το LinkedIn;
Πρόκειται για το μεγαλύτερο επαγγελματικό Κοινωνικό Δίκτυο, έχοντας πάνω από 562 εκατ. χρήστες σε πάνω από 200 χώρες παγκοσμίως.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του το Μάιο του 2003, έχοντας ως όραμα να «δημιουργήσει μια οικονομική ευκαιρία για κάθε μέλος του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού μέσω της συνεχούς ανάπτυξης του πρώτου οικονομικού γραφήματος στον κόσμο».
Αποστολή του είναι να «συνδέσει τους επαγγελματίες του κόσμου για να γίνουν πιο παραγωγικοί και επιτυχημένοι».
Η κύρια λειτουργία του σχετίζεται με τους εργοδότες να δημοσιεύουν αγγελίες εργασίας και τους πιθανούς εργαζόμενους να δημιουργούν προφίλ-βιογραφικό.
Σήμερα, το LinkedIn ανήκει στην εταιρία κολοσσό Microsoft, αφού εξαγοράστηκε έναντι 26,2 δισ. δολαρίων τον Δεκέμβριο του 2016.
Γιατί να χρησιμοποιήσω το LinkedIn;
Η δημιουργία προφίλ στο επαγγελματικό Κοινωνικό Δίκτυο αξίζει τον κόπο.
Ειδικά δε, όταν στην εποχή μας όλα τείνουν να γίνουν online, όπως και το βιογραφικό κάποια στιγμή θα ξεφύγει από την κλασική μορφή σε Word ή Pdf.
Οι πιο σημαντικοί λόγοι για να χρησιμοποιήσετε το LinkedIn είναι οι εξής:
– Εύρεση εργασίας
Το Α και το Ω για τους περισσότερους χρήστες που δημιουργούν προφίλ.
Στο LinkedIn μάθετε πως αναρτώνται θέσεις εργασίας στις οποίες μπορείτε να υποβάλετε αίτηση για να δουν το βιογραφικό σας, δηλαδή το προφίλ σας.
Επίσης, έχετε στο μυαλό σας πως εκτός από δική σας αναζήτηση για εργασία, υπάρχει και αναζήτηση πιθανών εργαζόμενων από τους recruiters.
Αυτό σημαίνει πως μπορεί να σας προσφερθεί μια θέση εργασίας και προσωπικά μου έχει τύχει αυτή η περίπτωση.
Τέλος, σκεφτείτε πως γκουγκλάροντας κάποιος το όνομα σας, είτε είναι εργοδότης είτε όχι, είναι καλό να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης το LinkedIn προφίλ σας.
– Networking
Στον εργασιακό χώρο οι γνωριμίες είναι σπουδαίο πράγμα.
Μια γνωριμία μπορεί να επιφέρει νέα συνεργασία, ή νέα πώληση, ή νέο πελάτη, όλα είναι μερικά κλικ μακρυά.
Σκεφτείτε μονάχα πως επαγγελματίες από εταιρίες όλων των μεγεθών βρίσκονται εκεί και εσείς μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί τους με μήνυμα ή σχόλιο, να δείτε την εργασιακή εμπειρία τους, κλπ.
– Επέκταση και εμπλουτισμό βιογραφικού
Ένα βιογραφικό σημείωμα πρέπει να ακολουθεί κάποιους κανόνες.
Για παράδειγμα, να μην ξεπερνά τις δύο σελίδες, να είναι στοχευμένο σε κάποιο επάγγελμα, ευανάγνωστο, κλπ. Με απλά λόγια, περιορισμένο.
Στο LinkedIn δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσετε από την αρχή το βιογραφικό σας, επεκτείνοντας και εμπλουτίζοντας το με:
-
- εικόνες ή βίντεο από projects
- συνδέσμους προς άλλες σελίδες
- συστάσεις από άλλους χρήστες
- skills και δεξιότητες που τα επιβεβαιώνουν άλλοι χρήστες
- εταιρίες και LinkedIn groups που σας ενδιαφέρουν
- τη δραστηριότητα σας στο Κοινωνικό Δίκτυο
– Μάθηση
Δεν είναι μόνο οι γνωριμίες που σας βοηθούν να βρείτε μια θέση εργασίας.
Οι γνώσεις είναι σημαντικές και στο LinkedIn μέσω του κύκλου των συνδέσεων που θα κάνετε, των groups στα οποία θα συμμετάσχετε και των εταιριών που θα ακολουθήσετε, μπορείτε να μάθετε πολλά για τον εργασιακό τομέα που σας ενδιαφέρει.
Άλλωστε μην ξεχνάτε πως η πλειοψηφία των χρηστών είναι σοβαροί επαγγελματίες (ναι, υπάρχουν πάντοτε και οι εξαιρέσεις).
Πώς λειτουργεί το LinkedIn, με απλά λόγια;
Κάθε χρήστης με την εγγραφή του δημιουργεί ένα επαγγελματικό προφίλ.
Σε αυτό προσθέτει διάφορες πληροφορίες, όπως φωτογραφία προφίλ και εξώφυλλο, επαγγελματική εμπειρία, σπουδές, εθελοντική εργασία, δεξιότητες, κλπ.
Με λίγα λόγια, φτιάχνει το βιογραφικό του.
Με το δικό του προφίλ, ο χρήστης μπορεί να δημοσιεύει ενημερώσεις ή και άρθρα.
Επίσης, ο χρήστης μπορεί να συμμετέχει σε διάφορα groups και να ακολουθεί εταιρικές σελίδες. Μπορεί και ο ίδιος να ξεκινήσει τα δικά του groups και εταιρικές σελίδες.
Στη συνέχεια, με το προφίλ του μπορεί να στείλει αίτημα σύνδεσης σε άλλους χρήστες. Μετά την αποδοχή, ο χρήστης βλέπει τη δραστηριότητα τους στην αρχική του σελίδα.
Σκεφτείτε πως η λειτουργία θυμίζει πολύ το Facebook, με την κύρια διαφορά πως εδώ δεν απευθυνόμαστε σε φίλους, αλλά σε δυνητικούς συνεργάτες, σε άλλους επαγγελματίες.
Υπάρχει, λοιπόν, μια σοβαρότητα. Μην το ξεχάσετε ποτέ αυτό όσον αφορά τη δραστηριότητα σας.
Φυσικά, τα προηγούμενα αναφέρθηκαν περιληπτικά, καθώς το LinkedIn διαθέτει πολλές σημαντικές λειτουργίες τις οποίες θα δείτε παρακάτω.
Ποιες λειτουργίες προσφέρει το LinkedIn;
Οι λειτουργίες ενός τόσο μεγάλου επαγγελματικού Κοινωνικού Δικτύου είναι πάρα πολλές.
Στη συνέχεια θα δώσουμε έμφαση στις σημαντικότερες, αυτές που θα σας δώσουν να καταλάβετε σε τι ακριβώς χρησιμεύει.
– Σύνδεση με χρήστες
Στο LinkedIn δεν στέλνετε αιτήματα φιλίας, αλλά αιτήματα σύνδεσης προς τους άλλους χρήστες. Απαιτείται έγκριση από αυτούς για να επιτευχθεί τελικά η σύνδεση και να βλέπετε τη δραστηριότητα τους, το προφίλ τους, να επικοινωνείτε μαζί τους, κλπ.
– Ακολουθία χρηστών
Εκτός από τη σύνδεση, μπορείτε να κάνετε το λεγόμενο «follow» σε άλλους χρήστες, δηλαδή να τους ακολουθήσετε για να βλέπετε τη δημόσια δραστηριότητα τους. Δεν απαιτείται έγκριση από αυτούς και δεν είναι απαραίτητο να σας ακολουθούν και εκείνοι.
– Συμμετοχή σε groups
Υπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά θεματικά groups, ή αλλιώς ομάδες. Στην πρώτη περίπτωση μπορείτε χωρίς συμμετοχή να βλέπετε τις δημοσιεύσεις και να σχολιάζετε, ενώ στη δεύτερη περίπτωση πρέπει να στείλετε αίτημα συμμετοχής και να σας εγκρίνουν.
– Ακολουθία εταιρικών σελίδων
Οι εταιρικές σελίδες είναι δημόσιες προς προβολή και μπορείτε να τις ακολουθήσετε για να βλέπετε τη δραστηριότητα τους στην αρχική σελίδα σας και να τη σχολιάζετε.
– Σελίδα με αγγελίες εργασίας
Η σελίδα με ονομασία «Jobs» έχει ως στόχο να σας προβάλει αγγελίες εργασίας σχετικές με εσάς, στις οποίες μπορείτε να υποβάλετε αίτηση με το προφίλ σας. Μην ξεχνάτε πως πρόκειται για το βιογραφικό σας.
– Recommendations + Endorsements
Κάθε χρήστης είπαμε προηγουμένως πως έχει το προφίλ του. Δύο πολύ σημαντικές λειτουργίες σε αυτό είναι οι εξής:
Recommendations: Ένας χρήστης μπορεί να δώσει σύσταση σε συναδέλφους ή συνεργάτες του για ένα συγκεκριμένο project ή για μια θέση εργασίας, χάρη στη συνεργασία που επετεύχθη μεταξύ τους.
Endorsements: Ένας χρήστης μπορεί να ενισχύσει/επιβεβαιώσει μια δεξιότητα ενός άλλου χρήστη, κάνοντας τους υπόλοιπους χρήστες να πιστέψουν πως ο χρήστης δεν ψεύδεται γι’αυτή.
Για παράδειγμα, αν εγώ δηλώσω πως γνωρίζω Photoshop, είναι διαφορετικό να το δει κάποιος απλά γραμμένο, και διαφορετικό να δει πως 40 άλλοι επαγγελματίες έχουν συμφωνήσει/δηλώσει πως εγώ γνωρίζω Photoshop.
– Προσωπικά μηνύματα
Με το προφίλ σας μπορείτε να στέλνετε προσωπικό μήνυμα στις συνδέσεις σας ή προς άλους χρήστες και να επικοινωνείτε μέσω chat.
– Ποιος βλέπει το προφίλ μου;
Στο LinkedIn όταν επισκέπτεστε ένα προφίλ χρήστη και είστε συνδεδεμένος με το προφίλ σας, τότε εκείνος θα ειδοποιηθεί γι’αυτό. Βέβαια, μπορείτε από τις ρυθμίσεις να το αλλάξετε αυτό, αλλά δεν συνίσταται.
– Δημιουργία άρθρων
Εκτός από τις κλασικές δημοσιεύσεις που συναντάμε σε κάθε Κοινωνικό Δίκτυο, στο επαγγελματικό Κοινωνικό Δίκτυο μπορείτε να δημιουργείτε άρθρα μεγάλου ή μικρού μήκους, στα οποία δίνεται περισσότερη έμφαση από τους άλλους χρήστες.
– Υπηρεσία Alumni
Μέσω του Alumni μπορείτε να δείτε πληροφορίες για το Πανεπιστήμιο σας, όπως για παράδειγμα σε ποιες εταιρίες εργάζονται οι συμφοιτητές σας, ποιες οι δεξιότητες τους, κλπ.
– Premium λογαριασμός
Άφησα για το τέλος την ικανότητα να μετατρέψετε τον λογαριασμό σας σε premium έναντι χρηματικού ποσού.
Υπάρχουν 4 διαφορετικά πακέτα, ανάλογα με το στόχο που θέλετε να πετύχετε στο LinkedIn. Αυτά είναι τα εξής: Career, Business, Sales, Hiring.
Κάθε πακέτο σας δίνει κάποια έξτρα προνόμια έναντι των άλλων χρηστών. Αν ενδιαφέρεστε, δείτε τα πακέτα και τα προνόμια τους.
Φυσικά, οι λειτουργίες του LinkedIn δε σταματούν εδώ, καθώς υπάρχουν περισσότερες τις οποίες θα μάθετε αν το χρησιμοποιήσετε και αν ακολουθείτε τα νέα του.