ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2018 - 2019

 

gymnasio kato2 a lykeiou kato2   b lykeiou kato2   c lykeiou kato2   epal kato2  
RIGHT BANNER01
RIGHT BANNER02
RIGHT BANNER03
RIGHTBANNER04Β
RIGHT BANNER05
RIGHTBANNER06Β
RIGHT BANNER07

Μαθαίνω να προετοιμάζομαι για τις εξετάσεις με σωστά βήματα

88040010 l

Δώσε μου 6 ώρες να κόψω ένα δέντρο και θα ξοδέψω τις πρώτες 4 να ακονίζω το τσεκούρι!

Προετοιμάσου εγκαίρως

Μην περιμένεις την πίεση του χρόνου (την «τελευταία στιγμή» που λέει ο λαός μας) για να λειτουργήσεις. Ο σοφός λαός μας τότε κάνει λόγο για «πασαλείμματα» και ανοικοκύρευτη εργασία. Άρχισε την επανάληψη σε κατάλληλο χρόνο πριν από τις εξετάσεις. Αν μάλιστα δεν τα «αρπάζεις» (κατανοείς, εμπεδώνεις) και πολύ εύκολα, η κατασπατάληση του χρόνου σου και η αναβολή της επανάληψης είναι μία πολύ καλή συνταγή για το άγχος. Η εκτέλεση της δουλειάς σου απαιτεί λιγότερη προσπάθεια από την περίσκεψη για την εκτέλεση της δουλειάς σου!

Οργάνωσε τον χώρο μελέτης σου

Σκέψου πού μελετάς. Φρόντισε να διαχωρίσεις τον χώρο που διαβάζεις από τον χώρο που ξεκουράζεσαι. Απομάκρυνε κάθε αφορμή περισπασμού, κάθε τι που παράγει ήχο ή εικόνα και σε σου αποσπάσει την προσοχή, από τον χώρο εργασίας σου – εικόνες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, κινητό κλπ – και τοποθέτησέ τα στον χώρο ξεκούρασής σου. Αν αυτό είναι ακόμα και ο ήχος απτό ρόλοι του γραφείου σου … ‘πέταξε το‘ μακριά. Μην σε νοιάζει τι θα πει η μανά σου για το decor εδώ κρίνεται η επιτυχία σου. Όμοια φρόντισε να κρατήσεις μακριά τη μελέτη σου από τον χώρο όπου ξεκουράζεσαι, ώστε να μην εισβάλλει το διάβασμά σου στον ιδιαίτερο χώρο «αναψυχής» σου. Συνήθιζε να διαβάζεις στον χώρο μελέτης σου και να ξεκουράζεσαι μόλις απομακρύνεσαι από τον συγκεκριμένο χώρο. Ένας τέτοιος φυσικός διαχωρισμός θα σε βοηθήσει και στον διανοητικό διαχωρισμό.

Οργάνωσε τον χρόνο σου

Μην γίνεις και εσύ από αυτούς του μαθητές που λένε ‘συγγνώμη κύριε, αλλά δεν πρόλαβα να κάνω (καλή ) επανάληψη για το διαγώνισμα’ ή ‘δεν πρόλαβα να λύσω ( όλες ) τις ασκήσεις’ ή ‘δεν πρόλαβα να διαβάσω την θεωρία’ κλπ. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία όταν έχεις 24 ώρες! Αρχικά για να οργανώσεις σωστά τον χρόνο σου, πρέπει πρώτα να θέσεις τις προτεραιότητες σου. Μια σωστή και λογική ιεράρχηση θα ήταν : Σχολειό > Φροντιστήριο > Διάβασμα > προπόνηση / γυμναστήριο / δραστηριότητα > βόλτα/ξεκούραση > οτιδήποτε άλλο. Αφού έθεσες τις προτεραιότητες σου, τώρα πρέπει να οργανώσεις την εβδομάδα, σου σύμφωνα με αυτές! Μια πρακτική συμβουλή θα ήταν να πάρεις ένα χαρτί και ένα μολύβι/στυλό να γράψεις τις ημέρες τις εβδομάδας οριζόντια πάνω-πάνω και από κάτω τις 24 ώρες που ανήκουν στην κάθε μια. Αφού το έκανες αυτό, ξεκίνα να γεμίζεις τις ημέρες σου με τις ώρες του ύπνου. Όσον αφορά τον ύπνο, είναι κάτι που γνωρίζουμε ότι όλοι οι μαθητές είναι λάτρες αλλά πρέπει να περιοριστεί και να σταθεροποιηθεί, έτσι ώστε και το πρόγραμμα να είναι σταθερό και αποτελεσματικό. Αφού συμπλήρωσες και τον ύπνο άρχισε να καταγράφεις σε κάθε μέρα τις 2 πρώτες προτεραιότητες που αναφέρθηκαν πιο πάνω ( σχολείο, φροντιστήριο ). Όταν τελειώσεις και με αυτό, θα μπορείς ξεκάθαρα να δεις πως υπάρχει ελεύθερο χρόνος και για διάβασμα και για δραστηριότητες και για βόλτες, αρκεί ένα καλό πλάνο και μια σωστή ιεράρχηση. Ανάλογα με το πότε διαβάζεις και με το πόσο διάβασμα χρειάζεσαι για μάθεις την θεωρία και να λύσεις τις ασκήσεις τις εβδομάδας συμπλήρωσε το πρόγραμμα . Το πρόγραμμα μελέτης είναι αν όχι το πιο σημαντικό, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να τελειοποιήσεις.
Πολύ συχνά οι μαθητές ξεχνάνε η παραβλέπουν τις προτεραιότητες τους επεκτείνοντας τα διαστήματα ύπνου, αυξάνοντας τις εβδομαδιαίες βόλτες και την καθημερινή ξεκούραση. Όχι επειδή είναι κακοί, χαζοί ή αδιάφοροι μαθητές αλλά επειδή τους λείπουν τα αποθέματα θέλησης και αυτοπειθαρχίας. Ο καθένας μπορεί να κοιμηθεί 2 ώρες παραπάνω να βγει βόλτα με τους φίλους του και να «χαζεύει» στο Instagram… γιατί είναι εύκολο. Εκεί βρίσκεται η διαφορά μεταξύ του επιτυχημένου και του αποτυχημένου, στην αυτοπειθαρχία του. Ο καθένας μπορεί να γίνει «κάλος», πρέπει όμως πρώτα να το πιστέψει και έπειτα να δρα πειθαρχημένα, δίχως να γίνεται θύμα των περισπασμών.
Εξάσκηση!
Ασκήσου με κατάλληλα διαμορφωμένα θέματα, συχνά και ποικιλοτρόπως. Αναζήτησε τα προηγούμενα θέματα των εξετάσεων και στοχάσου τις παγίδες και τα προβλήματα που εγκρύπτονται σε αυτά. Μην φοβάσαι την πιθανότητα να κάνεις λάθη: στην πραγματικότητα είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνεις λάθη, ώστε να προλάβεις να τα διορθώσεις εγκαίρως. Φρόντισε να διαγωνιστείς πολλές φορές σε θέματα προσομοίωσης και σε ειδικά διαγωνίσματα με αντίστοιχη, ισόποση εξεταστέα ύλη.
Γενικό συμπέρασμα
Όσο περισσότερο συμφιλιώνεσαι με αυτό που αντιμετωπίζεις, τόσο ορθότερα συνειδητοποιείς ότι η επιτυχία είναι αποτέλεσμα τίμιου μόχθου και όσο αποτελεσματικότερα μάθεις να μελετάς, τόσο πιο πολύ θα ξεπερνάς το άγχος των εξετάσεων και θα ωριμάζεις μαθησιακά.
Για να συνοψίσουμε, οι πιθανότητες επιτυχίας σου είναι συνάρτηση των εξής παραγόντων:
  • μεθοδικότητας προετοιμασίας
  • αποτελεσματικότητας διαβάσματος
  • σφαιρικής και κριτικής προσέγγισης της εξεταστέας ύλης
  • ψυχολογικής αυτοκυριαρχίας και συναισθηματικής ισορροπίας
  • κατανόησης και έγκαιρης αντιμετώπισης αποριών και δυσχερειών στην εμπέδωση της ύλης
  • ακώλυτης επικοινωνίας με τον διδάσκοντα για το εν λόγω διδακτικό αντικείμενο
  • βούλησης για πρόοδο και επιτυχία
Και να θυμάσαι:
Στις πανελλήνιες εξετάσεις δεν αξιολογείται και δεν επιβραβεύεται τόσο ο χαρισματικός μαθητής, όσο ο φιλομαθής και ο εργατικός!
Joomla Templates - by Joomlage.com